MagazínEmpora Hotels

Turistika

Čerstvý horský vzduch, pohyb a spoznávanie krás jedinečnej slovenskej prírody - aj toto zahŕňa slovo turistika. Osada Podbanské je križovatkou ako aj východiskom turistických značených chodníkov. Jej okolie ponúka návštevníkom unikátne možnosti trávenia voľného času po celý rok. Svoju túru si tu nájdu aktívni turisti, pre menej zdatných turistov sú tu vychádzkové trasy.

Pre aktívnych turistov odporúčame:

- osadou Podbanské prechádzajúcu významnú diaľkovú červeno značenú „Tatranskú magistrálu", ktorou sa dá prejsť buď na Štrbské pleso, alebo na opačnú stranu do ústia Račkovej doliny (2 hod.), Žiarskej doliny (4 hod.) až po ústie Jaloveckej doliny (6 hod.)
- priamo z osady vychádzajúci žlto značený chodník do záveru Tichej doliny, kde je možnosť pokračovať na hraničných Kasprov vrch  (1 985 m.n.m. - 6 hod.), alebo prejsť cez sedlo Závory (1 876 m - 5 hod. 30 min.) do záveru Kôprovej doliny.
- zeleno značeným chodníkom sa dá dostať do záveru Kôprovej doliny, s odbočkou ku Kmeťovým vodopádom (3 hod.), alebo pokračovať cez Kôprovské sedlo a Mengusovskú dolinu až na Popradské a Štrbské pleso (10 hod.).
- modro značený chodník, ktorý vedie do záveru Kamenistej doliny na Pyšné sedlo s možnosťou výstupu na Bystrú - najvyšších vrch Západných Tatier (2 248 m.n.m.)
- najpopulárnejšiu zeleno značenú trasu, ktorá vedie na vrch Kriváň (2 494 m.n.m.) buď priamo z osady (5 hodín) alebo od 7 km vzdialených Troch studničiek (3 hod. 30 min.)

Pre menej aktívnych turistov odporúčame:

Rázcestie v Tichej doline: Po asfaltovej ceste vedúcej k hotelu zídete „esíčkom" k drevenej lávke ponad rieku Belá a v doline po lesnej asfaltke prídete až k rázcestiu v Tichej doline  (45 min.) Naspäť sa vraciate tou istou cestou.
Kamenistý potok: Modro značený chodník Vás dovedie až k lávke cez Kamenistý potok. Pred lávkou sa vydáte po neznačenom chodníku po prúde potoka až dorazíte k ďalšej lávke. Po červeno značenej „Tatranskej magistrále" sa vrátite do osady (45 min.)
Kokavský most: Po štátnej ceste smerom na Štrbské pleso a po cca 100 m odbočíte vpravo na nespevnenú lesnú cestu, ktorá Vás lesom a lúkami dovedie až ku Kokavskému mostu. Po prejdení mosta a po druhej strane rieky sa vrátite späť do osady (1 hod. 30 min.)
Nadbanské: Po ceste smerom k hotelu „esíčkom" odbočíte vpravo k drevenej lávke cez rieku Belá. V doline odbočíte doprava a po cca 200 m prídete k tzv. „Kravskej ceste", po ktorej vystúpite do osady Nadbanské. Naspäť sa môžete vrátiť tou istou cestou alebo po štátnej ceste (30 min.)
Okolo Podbanského: Po značených chodníkoch k rázcestiu pri hoteli Pieris***, od neho popred k lyžiarskemu vleku Podbanské, lesíkom povedľa zjazdovky, odtiaľ pokračujete cez lesík k asfaltovej ceste ku Grand hotelu Permon****, od hotela cez les pozdĺž rieky Belá.